tisdag 4 mars 2008

Hur känns det...



...Carola Häggkvist, 17 bast, aktuell som tävlande i Melodifestivalens andra chans i Kiruna nu på lördag?

Jo, tack. Jag har lite svårt att andas i jeansen (skrattar) men annars är det fint, jag känner mig inte som en främlig - mer som att jag är mitt i ett äventyr. Ser faktiskt mest fram emot klubben Love & Rockets som jag ska besöka påväg upp till Kiruna, det är lite som att Tommy tycker om mig fast mer spännande.

Jasså, berätta mer om detta Love & Rockets äventyr?


Det ryktas om att arrangörerna har köpt in fyrverkerier för hundratals riksdaler och serpentiner som skulle täcka halva Grönland, men det är ju bara spekulationer som vanligt när man är fångad av en stormvind. Jag menar, ÅÅååååå Mickey Mickey HEY Mickey du äää helt åkäj! Typ så.

Ok, så du gillar verkligen den här klubben då? Du pratar ingenting om Melodifestivalen längre?

Ja och nej. Melodifestivalen är ju alltid Melodifestivalen men liksom.. Klubben jag ska besöka verkar bara så.. Frigörande! Liksom,
på egna ben:
(sjunger och wailar)


Jag stog med hjärtat i min hand, men du bara gick förbi
Om du vill kapa alla band så ska jag ge dig frid
Jag ska säga att jag förstår, inte ställa några krav
Och öppna dörren när du går så du kan ge dig av
Jag vet att jag står

På egna ben på egen hand
Och du ska få se att jag kan ro i land
Jag har gått din väg steg för steg
Men du ska få se att nu går jag min väg

Jag tänker inte skriva brev inte ringa på din dörr
Det blev ju ändå som det blev ingenting är som förr
Och om jag ringer dig nån dag
Tror jag nog att du förstår
Då är det bara för att jag vill höra hur du mår
Jag vet att jag står

På egna ben på egen hand
Och du ska få se att jag kan ro i land
Jag har gått din väg steg för steg
Men du ska få se att nu går jag min väg

Jag hittar nog hem tillslut
Och finner säkert vägar ut
En liten bit av mig finns nog kvar hos dig
Jag är nog mera stark än svag
Nu går jag mot en morgondag
Det kommer att gå bra
Jag ska leva livet

På egna ben...
På Love & Rockets scen
SKA JAG ÄLSKA LIIIIIIIIIIVET



Källa: aftonbladet.se